Нові правила роботи мікрофінансових організацій

На офіційній сторінці Національного банку України міститься заява про підвищення контролю над МФО. Закон повинен набути чинності в 2021 році.

Яких змін очікувати?

Вже з цього року мікрофінансві організації зобов’язують розкривати повну відсоткову ставку по кредитам, як повідомляє Golos.ua. На даний момент рекламуються онлайн-позики під 0,01%. У виносці вказано реальні умови, які складають 2% в день, а обіцяні 0,01% дійсні лише в перші п’ять акційних днів позики. Якщо позика оформлена на 14 днів, то з 6 дня будуть нараховувати 2% комісії.

Оскільки не всі позичальники звертають увагу на виноску, великі відсотки багатьох шокують. В цьому випадку регулятор рекомендує показувати повну вартість кредиту та всі витрати споживачів.

Найчастіше швидкі кредити оформляються не більше, ніж на календарний місяць. Для того, щоб позичальник бачив правдиву картину, необхідно на сайті та в рекламній кампанії вказувати реальні цифри. Зараз же МФО залучають клієнтів нульовою ставкою, що не відповідає дійсності.

У прес-службі Нацбанку України побоюються, що споживачі просто перестануть користуватися фінансовими послугами.

Розробляється методика, яка в повній мірі розкриє вартість позик. При цьому враховується досвід минулих років. МФО повинні встановлювати відсотки, підйомні для споживачів.

У жовтні 2020 року Президент підписав указ, який зобов’язує фінансові організації розкривати реальні ставки по кредитам. Позика на картку зазвичай видається на термін до одного місяця та на суму, що не перевищує прожитковий мінімум (на даний момент 5000 гривень).

Як починалася робота?

Спочатку мікрофінансові організації були зобов’язані надавати правдиву та повну інформацію по своїм послугам. Закон почав діяти з 1 вересня й протягом чотирьох місяців банки працюють за новими правилами.

Національний Банк України задоволений виконаною роботою та добре відгукується про результати. Основні банки країни готові співпрацювати з НБУ та піклуються про захист прав споживачів. Компанії сприяють збільшенню клієнтської бази, усвідомлюючи важливість такої інвестиції в майбутнє.

На даний момент відомство уважно стежить за виконанням всіх вимог. Мова йде про змістовну інформацію по кредитам на сайтах та рекламних листівках чи оголошеннях. Причому інформаційний баланс повинен бути присутнім не тільки в банках, але й у небанківських установах.